FR

De nieuwe Ford Edge ST-Line

27/03/2018

De nieuwe Ford Edge SUV beleeft zijn Europese debuut in zijn sportieve ST-Line-uitvoering en introduceert innovatieve rijhulpsystemen, krachtige nieuwe motoren en een hoogwaardig comfort.

De nieuwe Ford Edge biedt een compleet gamma met rijhulpsystemen met camera- en sensortechniek.  Deze zijn ontwikkeld om ritten comfortabeler te maken én aanrijdingen te helpen voorkomen en uw rit zo minder stressvol te maken. 

Voorbeelden hiervan:

  • Europese debuut van Post-Collision Braking
  • Evasive Steering Assist
  • Adaptive Cruise Control met Stop-and-Go
  • Lane Centring Assist 


De nieuwe Ford Edge is nu ook met een krachtige en zuinige nieuwe bi-turboversie van de Ford 2.0 EcoBlue-dieselmotor verkrijgbaar. Dit is aan een nieuwe achttrapsautomaat gekoppeld, waardoor u moeiteloos kunt cruisen.

De nieuwe Edge, die in de sportieve ST-Line uitvoering wordt voorgesteld, is vooral opvallend vanwege zijn opgewaardeerde stijl aan de voor- en achterkant, zijn brede radiatorrooster, zijn volledige afwerking in koetswerkkleur (inclusief lage zijschorten) en zijn standaard gemonteerde 20" lichtmetalen velgen.

Dankzij de nieuwe 2.0 EcoBlue dieselmotor en achtrapsautomaat, is het voor bestuurders nu nog makkelijker om door het stop-startverkeer te rijden.


Slimme SUV voor een slimme wereld

De nieuwe Ford Edge introduceert drie nieuwe rijhulpsystemen van Ford in Europa:

  • Post-Collision Braking helpt de impact van mogelijke aanvullende botsingen te reduceren door na een eerste botsing automatisch een gematigde remdruk te leveren. Zo wordt het voertuig vertraagd, waardoor letsels voor de inzittenden en verdere schade aan de wagen kunnen worden verminderd.
  • Evasive Steering Assist helpt bestuurders stilstaande of tragere voertuigen te omzeilen, om botsingen te vermijden. Evasive Steering Assist werkt zowel bij lage als hoge snelheden. Het gebruikt radartechnologie en een camera om langzamere en stilstaande voertuigen in de rijrichting te detecteren en biedt stuurondersteuning om een voertuig te ontwijken wanneer een aanrijding dreigt.
  • Adaptive Cruise Control met Stop-and-Go en Lane Centring Assist  helpt de wagen om een comfortabele rijafstand aan te houden ten opzichte van voorliggers en vermindert stress tijdens lange ritten op rustige wegen door de auto netjes in het midden van zijn rijstrook te houden


Andere rijassistentiesystemen die gebruikmaken van camera’s, radars en ultrasone sensors om de inspanning van de bestuurder te beperken, zijn Adaptive Front Lighting System, Blind Spot Information System, Glare-Free Highbeam, Intelligent Speed Limiter, Lane Keeping Alert, Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie en verkeersbordherkenning.

Krachtige, geraffineerde prestaties

De nieuwe Edge gebruikt de nieuwste motortechnologieën van Ford om moeiteloze prestaties
te verenigen met een optimale efficiëntie en CO2-uitstoot.*
Fords nieuwe 2.0 EcoBlue-bi-turbodieselmotor levert het vermogen, het koppel en de prestaties
van een veel grotere motor in combinatie met het geoptimaliseerde brandstofverbruik en de
CO2-uitstoot van een kleinere motor.

De nieuwe EcoBlue-dieselmotor, die voor het eerst een beroep doet op een geavanceerde
dubbele turbo, behoudt de hoogtechnologische brandstofinjectie en wrijvingsarme EcoBluearchitectuur, om aan de strenge Euro 6-emissienormen te voldoen.

De 238 pk sterke 2.0 EcoBlue-bi-turbodieselmotor van de nieuwe Edge wordt gekoppeld aan de Ford Intelligent All Wheel Drive en verzekert een optimaal koppel bij lage toerentallen en uitstekende NVH-waarden (lawaai, trillingen en schokken), terwijl hij tegelijk vloeiende en lineaire acceleratieprestaties biedt voor een comfortabele rijervaring.


Een kleine hogedrukturbo en een grotere lagedrukturbo werken bij lagere toerentallen samen voor een extra snelle reactie op het gaspedaal en meer trekkracht. Bij hogere toerentallen zorgt alleen de grotere turbo voor extra druk om het maximumvermogen te leveren. De verbeterde turbo- en uitlaatspruitstukken bevatten zo’n 30% nikkel, zodat ze optimaal bestand zijn tegen temperaturen tot 860 graden Celsius, die door het bi-turbosysteem worden gegenereerd. De turbolagers en de behuizing van de lagedrukturbo zijn voorzien van waterkoeling. De 2.0 EcoBlue dieselmotor met standaard Auto Start-Stop is in Europa ook leverbaar met 140 kW (190 pk), gecombineerd met een handmatig te bedienen zesversnellingsbak en Ford Intelligent All Wheel Drive. 

De nieuwe achttrapsautomaat van Ford is geoptimaliseerd voor een lager brandstofverbruik, een snellere reactie en een nog soepeler schakelgedrag. De transmissie is helemaal afgestemd op de Europese omstandigheden.

Sportief Edge ST Line

Fords ST-Line-gamma, dat is ontworpen voor klanten die gesteld zijn op het sportieve imago van Fords ST-modellen, koppelt een stijl met Ford Performance-raceaccenten aan krachtige motoren. De nieuwe Edge ST-Line beschikt over een gedurfde en dynamische koetswerk- en interieurstijl met:

  • een afwerking in koetswerkkleur voor de onderkant van de deuren, de vleugels en de
    flanken en een unieke zwarte afwerking voor de horizontale spijlen en de rand van het
    bovenste radiatorrooster.
  • hoogwaardige gelakte aluminium velgen van 20” (standaard) of 21” (optie).
    een dubbele uitlaat met verchroomde eindpijpen.
  •  in tien richtingen elektrisch verstelbare Miko®-Dinamica-voorzetels met deels
    geperforeerde lederen afwerking.
  • een stuur in geperforeerd leder en een versnellingspook met rode stiknaden voor de
    handgeschakelde modellen.
  • aluminium sportpedalen, een zwarte hemelbekleding en hoogwaardige vloermatten in
    velours.


De nieuwe Ford Edge SUV gaat later dit jaar in de verkoop voor klanten in Europa. Meer informatie nodig? Neem dan gerust contact met ons op of kom langs bij onze dealer om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Bezoek onze dealerContacteer ons voor meer informatieOnze voertuigen

Nieuws

Promoties

Bekijk de laatste promoties

Nieuws

Lees het laatste nieuws